próba
Ide írhatsz...
EZ ITT MOST NEM SZÁMÍT, CSAK NEM TÖRÖLTEM KI
A Szülőnek lenni egy olyan csoport, amely a változó világban élő szülőknek kíván segítséget nyújtani a gyermeknevelés terén.
- Szülőtanácsadás: olyan szolgáltatás, amely segít szülőknek megérteni gyermekük viselkedését, szükségleteit és azokra ható tényezőket. Célja, hogy a szülők hatékonyabb eszközöket sajátítsanak el a gyermeknevelésben,
Szülőként mindig megpróbáljuk a legjobbat nyújtani gyerekeink számára, de az élet folyamatos változása és a gyerekek egyedi igényei miatt gyakran felmerülnek bennünk kérdések és bizonytalanságok.
- Szeretet: A szülők szeretete és gondoskodása elengedhetetlen a gyermek fejlődéséhez és boldogulásához.
- Felelősség: A szülői szerep komoly felelősséggel jár, hiszen a gyermek életének alakulását nagyban befoly
Kávé habbal
Bullying, az iskolai zaklatás
A témák, amiket érintettünk
- általában a bántalmazó környezet – hova kapcsolódnak a "megfigyelők"
- alacsony önértékelés a bántalmazó motivációja
- az alacsony önértékelésű gyerekek válnak áldozattá
amit a szülő tehet
- erősíti a gyerek önértékelését, önbizalmát;
- erősíti, hogy a gyerek tartsa meg az alapértékeit;
- a düh elfogadható, a bántalmazás nem
a felnőtt
bántalmazás kezelése
- a tünetekről
- higgyünk a gyereknek, ha erről számol be
a pedagógus, az iskola szerepe
Bullying az online térben
A témák, amiket érintettünk
24 órás terhelés
A kiindulás azonos a nem online térrel, amit meg kell tenni
- csak személyes ismerőssel lehet kapcsolatban lenni
- korlátozott idejű használat
- csak nyilvánosan a szobájában nem
- este, éjjel nem
DE sokféle egyéb digitális veszély is lehet
- zaklatás
- felnőtt tartalmak
- bántó csoportok
A szülő
- minta, a gyerek követi
- pucér fényképet a gyerekről NE tegyen nyilvános oldalakra
Amit keres a gyerek
- elfogadás
- valahova tartozás
- elismerés
- önmegvalósítás
Leválás és elengedés
2024. március 22. – 8. alkalom
A témák, amiket érintettünk
Amikor természetes – kisgyerekkorban
- kúszik, mászik
- választ, hogy mivel játszik
- választ, hogy hova megy a lakásban, a játszótéren
a CÉL
- az önállóség
- az egyedül képes vagyok megcsinálni
- a kompetencia fejlesztés
- az új dolgok kipróbálása és gyakorlással való megtanulása
MITŐL lesz a szülőknek nehéz
- nem tudják, hogy mire képes a gyerek
- nem tudják, hogy hogyan fog dönteni a gyerek
MIT tehetünk
- előre felhívjuk a figyelmet a veszélyekre
- biztonsági pontokat iktatunk be
- határozottan állítjuk be a határokat
Kütyühasználat
2024. március 29. – 9. alkalom
A témák, amiket érintettünk
Miért szippant be minket is – másképpen aktivizáló tényezők
- időjárás
- könyv
- színház
- orvosi kapcsolat
- tudás szerzés, ellenőrzés
- film csatornák, e-színház
- Interneten keresztüli fűtés vezérlés
- google térkép
- autóban telefon használat
- COVID
- kréta rendszer
kapcsolati elemek
- FB szülinapi üdvözlet
- hírek olvasása
- e-mailek, üzenetek
- FB csoportok
A gyerek előtt csináljuk, akkor ő miért nem csinálhatja?
Csinálja azokat, amiket mi is, de nem kapcsolati alapon!
FOMO, a kapcsolatról szól
- könnyen keveredik a nyilvános és a magán területen megadott információ, adat, telefon, cím, életvitel (nyaralás, utazás, hobbi)
- a mérések alapján kevesebb a személyes adat megadás
Az Internet használat a gyerekeknél 11 éves korig nagyjából véletlenszerű, aztán tudatossá válik
leggyakoribb szülői korlátok, szabályok
- nem adhat meg idegennek személyes információkat magáról a szülő tudta nélkül
- este meddig használhatja
- idegenekkel nem léphet kapcsolatba a szülő tudta nélkül
- nem nézhet erőszakos tartalmakat
- fizetős szolgáltatásokat nem használhat
- nem nézhet szexuális tartalmakat
- nem küldhet idegennek fotót, videót a szülő tudta nélkül
- nem nézhet olyan tartalmakat, ahol korhatár-besorolást jelez a tartalomszolgáltató
- egy nap mennyi időn át használhatja
- csak olyan tartalmakat nézhet, amelyeket a szülők ismernek, jóváhagytak
- nem tölthet le semmilyen alkalmazást
- csak felügyelet mellett használhatja
Attól, hogy beleszülettek, attól még nem tudják jól használni.
Mi is "beleszülettünk" az autóba,
Gyerekekből kiváltott érzések
- aggodalom
- bizonytalanság
- csalódottság
- felháborodás
- megbántottság
- szomorúság
Mennyit dicsérjük a gyereket?
2024. április 5. – 10. alkalom
A témák, amiket érintettünk
Miért dicsérünk, mi a fontos a dicséretben?
Amennyiben rólunk szól – mi, hogy vagyunk a dicsérettel
Külső-belső vezérlés
formattív és szummatív értékelés
azt dicsérjük, amire ő is büszke
amiben "nem elég jó", "hogyan tudnál jobb lenni?"
Kevesebbet tud, de nem érez kevesebbet
A gyerekkor nem a tudás, hanem a személyiség fejlődéséről szól
Mennyi
A témák, amiket érintettünk
Miért
Családi minták átadása
A témák, amiket érintettünk
Mi mit hoztunk a szüleinktől? – soha nem leszek olyan, de már most látom, hogy még a szóhasználatom is olyan
A gyerek a nagyszülőtől is megkapja a mintát
Miért baj – rossz konfliktus kezelés, kevés önbizalom, alárendelődés a világnak, rossz szülői párkapcsolat
Miért jó – emberi kapcsolatok, segítőkészség, önállóság, sokféleség
Nem kell izgulni, átadjuk, ha akarjuk, ha nem.
Egyenrangú szülő-gyerek kapcsolat
A témák, amiket érintettünk
Az egyik legnehezebb kérdés, mert mi az, amiben a gyerek döntésképes
- a saját dolgaiban, de mi ez? a felelősségei, a cipőjét vegye le a rakja rendben el, az iskola táskája, utazáskor a csomagolása, az időbeosztásában, tervezni "tud", de végrehajtani még nem, elrabolják az események
- közös dolgainkban, de választási lehetőségének kell lennie, mindenben dönthessen, amiben képes, mindenben dönthessünk mi is
ITT MEGNÉZHETED
Egyenrangú szülő-gyerek kapcsolat
A témák, amiket érintettünk
Az egyik legnehezebb kérdés, mert mi az, amiben a gyerek döntésképes
- a saját dolgaiban, de mi ez? a felelősségei, a cipőjét vegye le a rakja rendben el, az iskola táskája, utazáskor a csomagolása, az időbeosztásában, tervezni "tud", de végrehajtani még nem, elrabolják az események
- közös dolgainkban, de választási lehetőségének kell lennie, mindenben dönthessen, amiben képes, mindenben dönthessünk mi is
ITT MEGNÉZHETED